
OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO ASYSTENTA OSOBISTEGO OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego- edycja 2025
p.o. Dyrektor Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piszu informuje o naborze kandydatów do świadczenia usług asystencji osobistej w ramach realizowanego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025.
Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem:
- posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub
- posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościamiw formie wolontariatu, lub
- wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek SamorząduTerytorialnego – edycja 2025, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu.
Posiadanie doświadczenia, o którym mowa w pkt 2, może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu.
ZAKRES USŁUG ASYSTENTA – zgodnie z załącznikiem Załącznik nr 8 do Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piszu planuje zatrudnić w formie umowy zlecenia 1 Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością. Zastrzega sobie prawo weryfikacji spełnienia wymagań w stosunku do kandydatów wskazanych przez osoby/rodziny/opiekunów prawnych – uczestników Programu.
Umowa zlecenie zostanie zawarta na czas usprawiedliwionej nieobecności zleceniobiorcy.
Kwota za 1 godzinę świadczonej usługi wynosi 50 zł brutto brutto.
Wymagane dokumenty, które muszą przedstawić osoby wskazane przez osoby /rodziny/ /opiekunów prawnych uczestników Programu na kandydatów na „Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025:
- życiorys (CV),
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia,
- kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje zawodowe
i umiejętności, - referencje od dotychczasowych pracodawców jeśli kandydat takie posiada;
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku Asystent osobistego osoby niepełnosprawnej,
- klauzulę stanowiącą Załącznik nr15 do Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025;
TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub pocztą na adres Ośrodka: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wąglicka 1, 12-200 Pisz, w terminie do dnia 20.05.2025 r. do godz. 10.00 (liczy się termin wpływu dokumentów do Ośrodka), lub pocztą elektroniczną na adres: mgops_pisz@post.pl ( w tytule wskazać AOON – edycja 2025)
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (87) 423 36 54 wew. 210
Osoba do kontaktu: Małgorzata Jędrzejczyk